Предстоят фалити в сектора на пътното строителство, има компании, които освобождават по 100-200 души на ден. новият пътно-ремонтен сезон може да бъде обречен заради недалновидното решение да не се правят никакви плащания на строителни фирми.
Това каза Диана Русинова, Европейски център за транспортни политики, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
Процесите в транспортния сектор вървят много бавно, коментира гостът. "Ако говорим за инфраструктура, то там се забелязва някакво раздвижване, но има един много тежък проблем, който държавата още не може да реши - 1,3 млрд. лв. се дължат на компании от строителния бранш, които никой не предвиди и не е ясно как, кога и дали ще бъдат платени“, посочи Русинова.
"Миналата година строителен сезон на практика нямахме, а този сезон фирмите започват без възможност да посрещат елементарни нужди и ще се окаже, че няма да имат служители", каза събеседникът.
По думите й всяка година средствата, отделяни за поддръжка на пътищата, са точно толкова, колкото са и за тази.
"Трябва да се обърне внимание на неразплатените средства, които не са никак малко. Под въпрос е дали строителните фирми ще могат да започнат да извършват ремонтни дейности предвид това, че са пред фалит (...) и са притиснати до стената".
Има много подготвени експерти в сферата на транспорта в България, но те нямат желание да работят в държавата, не и при условията, които се предлагат от политическите партии. Защото транспортът не бива да се превръща в политически проблем. Той е експертен, коментира още Русинова.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.