Изминалият летен сезон мога да определя като успешен, но под условие, защото е успешен само в рамките на ограниченията, която бяха поставени и при условията, при които можеше да работи. Но ако гледаме голямата картина и данните, ние сме достигнали 70% от нивата от 2019 година. При условията, при които работихме това може да се нарече успешен сезон. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Даниела Стоева, основател и управител на "Тандем Травъл".
Тези постижения, обаче не са равномерно разпределени между различните бизнеси, предупреди Стоева. "Една част от туристическия сектор може да се похвали дори с постижения по-високи от преди пандемята. Друга част от туристическия бизнес, за съжаление, все още не може да се отблъсне от дъното, на което стъпихме миналата година. Това не зависи от качеството на услугата, а от видa дейност и пазарна ориентация. Бизнесите, опериращи на територията на международния и на масовия туризъм, все още трудно стигат до задоволителни резултати", обясни гостът.
Единственото положително на тази криза бе, че българският потребител преоткри България като дестинация, каза още Стоева.
"Сигурна съм, че има много критики към продуктите. Критики има навсякъде по света, но България има много добър туристически продукт. Потребителят е този, който определя пазара. Пазарът ще изхвърли некачествения, нелоялния търговец и именно този тип кризи може би ще прочистят донякъде пазара или ще накарат бизнесът и търговците да преосмислят своите политики на обслужване, въпреки че в момента това е особено трудно, предвид основния проблем с липсата на кадри", добави експертът.
Вижте целия коментар във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.