Пандемията, особено в периодите на затваряния, се отрази сериозно на организираните събития като сватби и кръщенета. Много такива мероприятия бяха отменени, а голяма част от фирмите в този сектор преустановиха дейност.
Най-голям спад имаше при производството на сватбени и абитуриентски рокли. Това коментира пред Bloomberg TV Bulgaria Радостина Илиева, дизайнер и създател на модния бутик "Алегра", който спечели отличието "Златна игла" в категория "Модна къща на 2021 година".
По думите ѝ в България има достатъчно креативни и подготвени специалисти, които да работят в модната индустрия, но е трудно намирането на шивачки, защото професията не е особено желана. Според Илиева за българската модна индустрия има по-голям потенциал на вътрешния пазар, отколкото на външния. „Финансовата част пречи на българските модни компании да излязат на външни пазари“, коментира гостът.
Илиева обясни още, че модният ѝ бутик се снабдява с платове и материали за роклите си от Турция, Франция и Европа.
"Не изпитахме особени затруднения по време на пандемията. Единствено при вноса от Китай цените за транспорт са увеличиха, което ни се отрази. Заради скъпия транспорт се насочихме към по-близки дестинации като Турция, където материалите са изключително качествени", обясни Илиева.
Целия разговор може да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.