Браншът на електронната търговия отчита сериозен ръст в последните години, но голяма част от сайтовете, регистрирали пикове по време на пандемията, сега отбелязват спад спрямо 2020 г. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Петър Ванчев, управител и собственик на Store.bg.
Според него пикът се дължи на ограниченията за излизане и промяната в социалната среда. Устойчивост са показали сайтове, които са успели задържат, но и да привлекат нови клиенти. И въпреки че при други сайтове това е случаен фактор, той придобива траен ефект. Специалистът споделя, че онлайн продажбите представляват естествен процес, но въпреки това електронната търговия е с по-малък дял от физическата търговия.“ Все още не е изграден потребителският навик първо да се търси онлайн и затова количеството трансакции от интернет потребителите са много по-малко, за разлика физическите“, обясни експертът.
"Броят на потребителите в онлайн продажбите е достигнал своя максимум и няма как да бъдат надскочен", добави Ванчев.
По думите му предизвикателството за брашна са големият брой компании, които не работят на печалба и са принудени да компенсират чрез понижено качество на обслужване и влошено потребителско преживяване.
Според госта в България се наблюдава влошено качество на електронната търговия заради крайното преживяване с куриерите, които не предлагат добри услуги. „Закъсняват, имат лоши процеси на автоматизация и качество, а за да се подобри процесът се налагат инвестиции“, каза Ванчев.
Целия разговор вижте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.