Доставките по море ща стават по-бавни и по-скъпи и това ще се отрази и върху цените на стоките, прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. Момчил Антов, директор на Националното сдружение на българските спедитори. Той коментира затварянето на един от терминалите на третото по големина пристанище в света - китайското Нингбо и поясни, че подобни случаи ще зачестяват.
Блок влаковете не могат да заменят морския транспорт, припомни експертът.
Причината за затварянето на терминала е случай на коронавирус . В резултат на това товарите са насочени към другите терминали на пристанището и то е претоварено - в зоната на изчакване в момента са 140 кораба, поясни още Антов. Става въпрос за блокирани стоки и суровини, тоест потърпевши са и потребители и производители.
Очакванията са терминалът да възстанови работата си до края на септември и големите корабни превозвачи вече реагираха и започнаха да заобикалят Нингбо, поясни експертът.
Той посочи, че през тази година блокираната работа на пристанища и морски съоръжения да зачестят и сериозният бизнес вече изграждат стратегии за реакция.
В началото на годината аварирал кораб затвори за дни Суецкия канал, а Нингбо е второто затворено китайско пристанище за последните дни.
Какво коментира още експертът можете да видите в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.