По време на пандемията търсенето на психологическа помощ се е увеличило 10 пъти. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria психологът Пламен Димитров.
Един от най-съществените проблеми, които отчита експертът, е че работата от вкъщи се е превърнала в „работа отвсякъде“.
„Откроиха се много проблеми, свързани с това да се съчетае работата, като ключов приоритет, и други задачи, свързани със семейство и деца. 1/3 от консултациите, които сме водили през тези месеци, касаят отношенията вкъщи – покрай работата, заради работата и заради това, че другите роли се струпаха на едно място“, допълни той.
По време на кризата се зароди и телемедицината, като психологията се включи активно в този процес. Много компании по света решиха да подкрепят допълнително служителите си, като им предоставят възможността за консултация с психолог. Това доведе и до ръст в търсенето.
„От една страна стои факторът кой плаща за тази психологическа помощ. Когато има корпоративна подкрепа, хората разбират, че могат да ползват нещо, което държавата не е осигурила като политика“, коментира Димитров.
Платформата за психологическа помощ imatter.bg е създадена преди четири години именно с тази цел - онлайн психологическа консултация, разказва Надежда Мазова, нейният създател. Тя споделя пред Bloomberg TV Bulgaria, че тогава на потребителите подобна услуга им се е струвала много странна. В пандемията обаче онлайн консултацията се оказва съвсем на място.
„Нашата мисия е хората да разберат, че не трябва да имаш някаква кой знае каква житейска криза, за да се допиташ до психолог, а това е нещо съвсем нормално“, каза тя.
Целия разговор можете да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.