Инфраструктурата е едно от големите предизвикателства при онлайн обучението, но са налице и други предизвикателства. При отдалеченото образование учениците се чувстват сякаш са поставени в изолация и не са щастливи от образователния процес. А технологиите всъщност могат да направят образованието по-персонализирано. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Албена Спасова, директор на програма „Образование“ към Microsoft.
„Традиционният начин на обучение не може да бъде прехвърлен в онлайн среда. Трябва да създадем нов начин на обучение“, категорична е тя.
„Предизвикателствата, които наблюдаваме, от една страна, са културните, свързани с нашите навици, като някои от нас прегръщат новите възможности , а други са по-плахи. Другите предизвикателства са практическите, тъй като не всички имаха условия и умения“, посочи експертът.
Спасова съобщи, че Microsoft и Министерството на образованието са последователни в изграждането на различни форми на помощ, който са насочени към родители, деца и учители.
„Ситуацията е доста несигурна и не е ясно по какъв начин ще продължи образователния процес, така че ние всички трябва да сме гъвкави и отговорни, защото политиката не би могла да възпита този дефицит на отговорност, който съществува“, е мнението на Спасова.
Тя отбеляза, че най-малките са най-уязвими, но Министерство на образованието се стреми да осигури най-оптималния процес на учене, за да създаде качествено образование.
„Това, което се забеляза в началото на пандемията, е, че не всички семейства имат достъп до интернет и устройства, които да предоставят на децата си и това което наблюдаваме е централизиран подход за предотвратяване на тези неравенства“, обясни тя.
Спасова заяви, че в един свързан свят технологиите не ни разделят, а ни свързват и това което се забелязва като усилия е похвално.
„През годините се видеха много дискусии за технологиите и по никакъв начин не се смяташе, че те имат роля в образованието“, напомни тя. „Изправени сме в ситуация, която не можем да променим, но можем да организираме образованието така, че да повишим емоционалната интелигентност на децата. Също така можем да използваме технологиите в учебния процес така, че да го направим много по-жив“, смята Спасова.
Как ще се компенсират образователните дефицити от пандемията? Какъв е начинът да се повиши интелигентността на децата?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.