Той напомни, че в 22 държави от Европейския съюз вече има различни видове стимули, които предоставят възможност на хората да подобрят автомобилите си.
“Трябва да се създаде програма за подновяване на автопарка на държавата, изваждане на автомобили на възраст над 15 години и замяната им с екологични автомобили", препоръчва Иванчев.
По думите му увеличаването на продажбите на електрически превозни средства в Евросъюза се дължи на новите регулации и норми за изгорели газове, които бяха въведени през 2020 г.
Той потвърди, че пазарът в България расте, като електрическите автомобили са над 2 хиляди, като толкова са и хибридните модели, при 300 зарядни станции.
Според Иванчев въвеждането на стандарта Евро 7 ще доведе до нови промени на фона на затягането на мерките.
“През 2025 г. автомобилният бранш ще бъде отново променен изцяло”, смята експертът.
Друга тема, на която Храбрин Иванчев се спря, е възможността за намаляване на цените на електромобилите, което може да стане през батериите.
“Ако поевтинеят батериите, ще поевтинеят електромобилите”, убеден е представителят на Българска асоциация електрически превозни средства.
Що се отнася до публикациите в медиите за съюз между Kia и Apple за производството на автономен електрически автомобил на технологичния гигант, Иванчев е на мнение, че няма практическа възможност това да се случи, освен ако не се предвидят много големи инвестиции за разширяване на производството.
С колко ще поскъпват екологичните автомобили? Защо електрическите автомобили все още не носят печалба на производителите си?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “В развитие” гледайте тук.