„Немалко музеи в България имат виртуални обиколки на своите сайтове и посетителите могат да се възползват да разгледат експозициите им. Що се отнася до дигитализацията на музеите като цяло, мога да кажа, че доста сме изостанали, ако трябва да се сравняваме с музеите в останалите страни“, е мнението на експерта.
Той коментира и посещаемостта на българските музеи по време на коронавирусната пандемия.
Изчисленията показват, че загубите за трите месеца, в които музеите не работеха през 2020 г., възлизат на около 2,5 милиона лева, като това е само от входните такси, които не бяха реализирани.
„Отделно имаме и загуби, които са от това, че нямаше продажба на сувенири, рекламни материали, на литература и други услуги, които предлагаме в нормална обстановка“, посочи Борис Хаджийски.
По думите на експерта е важно да се отчете, че през останалите месеци музеите са работили, но отново в условия на пандемия, като съответно приходите от посетителите отново са били намалени заради ограничението на груповите посещения.
„С нетърпение очакваме работата с посетителите, защото това е най-ценното - да можем да се видим с хората, да разкажем за наследството и гостите ни да останат доволни. За настоящата 2021 г. Историческият музей в Пазарджик си е поставил амбициозни цели, които се надяваме да успеем да постигнем“, сподели още директорът на музея.
Кои са добрите практики и примери за привличане на интереса към музеите? Как музеите помагат на младите хора да научат повече за историята на България?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.