Той разкри, че в понеделник, когато беше първият присъствен учебен ден след облекчаването на част от мерките срещу Covid-19, само около 10% от децата са продължили обучението си дистанционно, а останалите са предпочели присъствена форма.
„Дистанционното обучение е толкова по-ефикасно, колкото по-големи са учениците. Тоест, то е най-ефикасно за 12-и клас и най-малко ефикасно за 1-и клас. Има предмети, които трябва да се изучават присъствено. Например при малките ученици четенето и писането е изключително трудно да се преподава онлайн“, коментира Александров.
Той сподели и какви са мерките, които училището взима, за да се справи с ограничаването на разпространението на Covid-19.
„Мерките, които взимаме, са дезинфекция - на входа на училището се мери температурата на всеки, а в повечето класни стаи имаме и йонизиращи пречистватели. Моите указания са стаите да се проветряват често – поне на всеки 80 минути по 15 минути да са отворени два големи прозореца“, допълни Александров.
Директорът на столичното училище коментира и започналата в края на декември в страната имунизация срещу вируса, тъй като следващата група, която ще се ваксинира, е тази на учителите.
„Ние направихме списък в началото на декември, в който да се запишат желаещите учители и те бяха само 20% от състава на училището. До четвъртък трябва да изготвим нови списъци, за да видим дали има промяна на нагласите“, съобщи Александров и прогнозира, че очаква да се увеличи броят на желаещите да се ваксинират.
Какви са рисковете и притесненията за най-малките ученици в клас? Защо оформянето на успеха на големите ученици може да не е обективно. Готово ли е 51-во СУ „Елисавета Багряна“ да премине на смесена форма на обучение – присъствено и дистанционно? Как ще се проведат матурите?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.