fallback

Р. Драганов: Туризъмът ще върне нивата от 2019 г. при 40% ваксинация на населението

Акцент в зимния сезон са базата на къщи за гости, малки семейни и корпоративни хотели, посочи председателят на Института за анализи и оценки в туризма

10:42 | 01.12.20 г. 4

За туристическия бизнес е от ключово значение да започне работа на 22 декември, когато изтича заповедта на здравния министър за борба с разпространението на коронавируса. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма и новосъздадената Конфедерация на българския туристически бизнес.

Драганов също така коментира, че секторът е категорично против предложението на германския канцлер Ангела Меркел за затваряне на зимните курорти. Българският туризъм не беше победен преди и сега също няма да бъде, заяви той. 

Гостът изказа предположение, че при старт на системата за ваксинация и след като поне 40% от населението бъде ваксинирано, българският туризъм ще си възвърне нивата, близки до тези през 2019 г., в рамките на четири седмици.

Председателят на Института за анализи и оценки в туризма е на мнение, че предстоящият зимен сезон ще работи по същия начин, по който работеше летния - на базата на къщи за гости, малки семейни и корпоративни хотели. „Дори със заповедта на министъра 8 декември ще се реализира, като за целия месец декември се очаква да пристигнат в България над 430 хиляди чужденци", съобщи експертът.

Според него кризата се отрази и ще продължава да се отразява най-вече на индустриалния туризъм, който работи на масовия пазар с чартърни полети и нискобюджетни туристи, като „използва външен персонал и вносни хранителни продукти, обикновено с ниско качество“.

"Индустриланият туризъм не притежава "човешки облик" - той сам по себе си е неустойчива форма на отдих и поради тази причина провали полетитите на туроператорите, които от своя страна заземиха самолетите си и туристически агенции не можаха да сработят, оставяйки хотелите им празни", посочи доц. Драганов.

По думите му този апсект на туристическия бранш е подготвен така, че да планира в дългосрочен аспект и преди две седмици вече са излезли брошурите на големите европейски туроператори за 2022 година.

"Те не са по-различни от тези за следващата година. Вече е отворена продажбата, като цените за 2022 г. са със 7% по-ниски, докато в предходни години намаленията са стигали до 30%. Но въпреки че индустриалният туризъм върви напред - в рамките на организирани пътувания на нискобюджетни туристи, това не е туризмът на индивидуалния доволен посетител, който плаща добри пари за това, което получава", смята председателят на новосъздадената Конфедерация на българския туристически бизнес.

Какво поиска туристическия бранш от министъра на туризма Мариана Николова? Какви са политиките за децентрализация в туризма. Кой ще контролира дали се спазват мерките срещу коронавируса в  хотели, ресторанти и съоръжения? Какво е бъдещето на българския туризъм в постпандемичиния период? Защо Конфедерация на българския туристически бизнес настоява за административни функции?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:04 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още