Нови играчи ще продължат да се появяват на онлайн пазара на хранителни стоки, но част от настоящите търговци ще отпаднат от него още преди края на пандемията. Такива очаквания изрази Иво Апостолов, мениджър на онлайн супермаркета Shop.gladen.bg, в предаването “В развитие” с водещ Вероника Денизова.
Сред основните предизвикателства за търговците, които Апостолов посочи, са поддръжката на наличности, логистиката, дистрибуцията.
“Ако нямаш достатъчен набор от стоки, автомобили и хора, с които да извършваш доставките, трудно можеш да оцелееш на този пазар”.
Онлайн супермаркетът Shop.gladen.bg, който той ръководи, работи с една от големите вериги за хранителни продукти и стоки за дома в София - хипермаркети HIT, които от скоро се казват HIT Max. Апостолов посочи, че към момента най-търсени продукти от клиентите са плодове и зеленчуци, меса и риба, млечни, както и най-често използваните стоки за дома.
По негови думи промените на пазара са пряко свързани с развитието на заболяваемостта, като онлайн супермаркета Shop.gladen.bg отчита драстичен ръст на продажбите от края на септември.
Апостолов очаква след края на пандемията процесът по промяната на потребителските навици да е смесен.
“Ще има хора, които ще открият удобството на онлайн пазаруването и ще предпочетат да продължат с него, но ще има и друг тип хора, които най-вероятно ще се върнат към физическите магазини”, коментира той.
“Нетно онлайн пазарът ще нарасне, но няма да може да задържи настоящите обеми”.
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.