Новата цел на кампанията "Капачки за бъдеще” е осигуряване на детски неонатални линейки, след като през миналата година инициативата успя да смени всички остарели и амортизирани куриози в болниците и малките населени места. Това заяви Лазар Радков, инициатор на кампанията "Капачки за бъдеще", в предаването „Клуб Investor“ на Bloomberg TV Bulgaria. Последното събитие на кампанията за тази година ще се проведе в София тази неделя на площад Александър Батенберг на жълтите павета, обяви гостът.
„Според нашите проучвания в България има само една такава линейка, която е напълно оборудвана и една, която е частично оборудвана и то и двете са в София. На другите места лекарите се справят, както могат. I ако мога да цитирам един от завеждащите на една голяма неонатология в България, той казва, че са като опълченците на Шипка“. Радков обясни, че два пъти годишно се правят големи кампании и всеки, който е събирал капачки, може да ги занесе. След това те се събират и се извозват към рециклатор, той ги превръща в суровина за производство на нови пластмасови изделия, а кампанията получава пари, който отиват за медицинско оборудване. „Дотук сме помогнали на 36 болници в 36 града с медицинско оборудване и това се равнява на над 230-240 хил. лева. След края на тазгодишната кампания ще публикуваме отчет“. Няма как да заменим държавните институции, но виждаме проблем и щом никой не го е решил, ние трябва да го направим“, каза още Радков. Целия разговор вижте във видеото.
Всички гости на предаването" Клуб Investor" може да видите тук.