fallback

Най-рано през 2024 г. ще се възстановят късите полети на въздушния трафик у нас

Полетите на летищата Бургас и Варна са намалели с 80%, но спадът може да се редуцира наполовина, очаква д-р Франк Кванте от Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт

22:31 | 15.10.20 г.

Въпреки тежката ситуация за авиационния и туристически сектор като цяло д-р Франк Кванте заяви, че в момента на дневен ред "не присъства увеличение на таксите за летателни услуги".

"Нашето дружество е в постоянни разговори с българската държава и съответните министерства и институции, за да идентифицираме заедно най-доброто решение на ситуацията, но то не включва оскъпяване на летенето, тъй като това се отразява на всички - както на потребителите, така и на авиокомпаниите и летищните дружества", посочи мениджърът.

Той обаче отчете, че загубите продължават да се трупат.

"Ситуацията за нас и нашите акционери е мъчителна, тъй като фискираните ни разходи не могат да бъдат намалени", добави още главният изпълнителен директор на Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт, но не конкретизира детайлите около финансовите резултати на дружеството.

От друга страна, д-р Кванте наблегна на значима привилегия, от която се възползва секторът - "при нормални обстоятелства разчитаме повече на сезонния си персонал, отколкото на постоянния".

"Именно този наш прерогатив ни позволи да преминем през паднемията, без да съкращаваме постоянната си работна ръка, която наброява 700 души и по качество е на световно ниво. Преценихме за добре да наемем около 20% от миналогодишния си сезонен персонал. Напълно разбираме, че сезонните работници са студенти в по-голямата си част, които разчитат на този летен доход, но за нас беше по-рационално да управляваме по-ниския трафик без толкова сезонни работници", обясни той.

По думите на Франк Кванте причината за спада при летните пътувания, специално за България, е чисто псхилогическа - "вашата държава е едно прекрасно място за туризъм, където броят на заразените е драстично по-нисък от другите западни европейски дестинации. Но просто хората си казаха: няма да почивам тази година - няма да поема този риск," е мнението на мениджъра.

Д-р Кванте подчерта, че основната цел на компанията, както и на туристическия сектор е да възстанови доверието на клиентите си.

„Специално за летищата, те са много по-безопасни, отколкото работно място, тъй като и преди пандемията авиационният сектор винаги е бил обект на множество строги регулации", напомни медиджърът.

Той отбеляза, че и на двете черноморски летища Бургас и Варна се спазват всички правила на национално и европейско ниво; социалната дистанция е по-голяма от необходимата при проверките на документи; налице е 24-часова ангажираност на медицински персонал, както за туристи, така и за служители и партньори от държавните институции; често се измерва температурата.

"Положителният аспект при подобни кризи се изразява в сътрудничеството между отделните участници в процеса и затова правим и ще продължим да правим всичко възможно от наша страна да си възвърнем доверието на туристите", добави д-р Франк Кванте.

По какъв начин ще се връща доверието на туристите и пасажерите? Какви са плановете на морските ни летища?  

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:19 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още