Инвестициите в дигиталната икономика могат да бъдат насочени към знания, умения и отдалечена комуникация. Ако искаме да сме конкурентоспособни в световен мащаб, трябва да заложим на това. Дигиталната икономика е единственият начин за малка държава като България да стане атрактивна дестинация за инвеститори. Това мнение изрази в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Петър Иванов, изпълнителен директор на Американската търговска камара в България.
"В рамките на конференцията "България като нова ниършоринг дестинация" за първи път се събират толкова чуждестранни камари, които дават своите препоръки как да изглеждаме по-добре в очите на инвеститорите", каза още гостът.
Сред преимуществата на България той отличи географската позиция, както и факта, че сме в ЕС, а към тях добави грамотността и таланта на младите хора. Недостатъците според него се коренят в това, че няма държавна политика в областта на привличането на чуждестранни инвестиции. "Като предимство се изтъква ниската данъчна ставка, но това не е достатъчно", допълни той.
"В много държави Агенцията за инвестиции има съвсем различна роля - сама да определя политиката си, има бюджет, а у нас това не е така", каза Иванов.
Експертът посочи, че България има положителен имидж по отношение на хората, като това, по думите му, е всичко в дигиталната икономика. Иванов обаче подчерта, че ситуацията по-различна що се отнася до възприемането на страната ни в контекста на върховенството на закона и свободата на медиите. Той e убеден, че инвеститорите търсят предвидимост, както и действаща и неселективна правораздавателна система, която да функционира ефективно и бързо. "Това гарантира защита на инвестициите", посочи той.
Според него е необходимо да има разделение на властите.
Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.