Икономическите мерки на правителството за справяне с коронакризата са „хаотични, без визия за справяне със ситуацията и подпомагането на малкия бизнес“. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Христо Христов, съсобственик на Drekka
Той обясни, че фирмата му не е кандидатствала заради документите, които е трябвало да попълни и необходимостта да това "да се прави от консултанти с не малка комисиона от 10%".
„Това е на фона на бюджета, който трябва да се справи с пандемията“, емоционално реагира Христов.
Христов разказа и новостите около своя бизнес. Идеята за пускането на пазара на специално Cold Brew кафе в бутилка се роди преди две години. Решихме, че трябва да адаптираме рецептата си, така че да произвеждаме голямо количество, без да компрометираме вкуса, коментира той.
Христов разкри, че сред предизвикателствата, пред които са били изправени, най-голямото е било финансирането на проекта.
„Правили сме над сто опита с различни рецепти и различно време за екстракция, преди да стигнем до крайния резултат и да получим одобрението от клиентите", посочи съсобственикът на Drekka.
Христов съобщи, че не са имали затруднения с вноса на кафе по време на пандемията. "Дори получавахме по-бързо доставки поради ниския трафик по трасето. В момента сме се насочили към онлайн търговията", коментира той.
Експертът разказа, че интересът към Cold Brew напитките (студена екстракция на кафе) се развива динамично през последните години.
„Анализите показват, че клиентите все повече търсят готови за пиене напитки. Големите играчи на пазара се насочиха към този сектор и той бележи ръст", отбеляза Христов и поясни, че основната разлика спрямо традиционното кафе е във вкуса.
Прогнозите са през 2025 година пазарът да достигне 1,63 млрд. долара, като тази година ще завърши на 530 млн. долара, което е ръст над три пъти.
По думите му при студената екстракция има по-ниска киселинност и по-голяма сладост на кафето, докато при топлата филтрация изпъква киселинността за сметка на сладостта.
Какви са предимствата на „зеленото кафе“? Как се развива конкуренцията на пазара при Cold Brew напитките? Каква е амбицията на компанията да влезе в хипермаркетите? Оценяват ли клиентите здравословните напитки?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на "Бизнес старт" вижте тук.