Мерките за ограничаването на разпространението на коронавируса дадоха тласък на търсенето на решения от страна на държавата и бизнесите, за да може хората да общуват изцяло дигитално. Тоест, всички услуги, които се предоставят от държавата или частния бизнес, да са дигитални, така че да се ограничи човешкият контакт. Това мнение изказа проф. Георги Димитров, член на съвета на директорите на Evrotrust, пред Bloomberg TV Bulgaria.
„Кризата даде сериозен тласък за дигитална трансформация. Без нея голяма част от бизнесите не могат да оцелеят. Това е спасителен пояс. Единственият начин на държавата да задоволява интересите и правата на гражданите".По думите му всяка криза ражда нови явления, с които обществото еволюира. "Това е прекрасна възможност държавата да се дигитализира. Технологиите са нещо достъпно и то не само в условията на криза", допълни той.
Той коментира, че тласъкът към дигитализацията е изключително мощен през последните 2 месеца. Според него това помага на българската икономика да стане по-конкурентоспособна спрямо останалите страни членки на ЕС.
„С дигиталната трансформация физическото присъствие не е необходимо. Всичко законно да може да се извърши от мобилния телефон, да може да се направи идентификация, да се подпише договор и да се получи конкретната услуга, без да без да се стъпва в офис".
Димитров обясни, че квалифицираните удостоверителни услуги дават аналога на инструментите, които сме ползвали дълги години в хартиения свят.
„Държавата няма как да работи без електронна идентификация. Няма как държавата да предостави услуга на гражданин, без да е сигурна кой е той. Електронната идентификация е един от най-важните елементи за електронното управление и развитието на публичните електронни услуги".
Той отбеляза, че дигиталната трансформация е инструмент за конкурентоспособност. „Която държавна администрация не го осъзнае, тя е обречена на неконкурентоспособност", уточни гостът.
Целия разговор вижте във видеото тук!
P { margin-bottom: 0.08in