fallback

Несигурността за бъдещето заради коронавируса отлага продажбите на автомобили

През март спадът в България е с 50%, а в Европа - с 55%

12:35 | 20.04.20 г.

Снимка: Daniel Acker/Bloomberg

Най-силният ефект от пандемията е създаденото чувство на несигурност за бъдещето, което отлага продажбите на автомобили. Дори да функционираха представителствата на автомобилните компании, пак щяхме да сме свидетели на сериозен спад. Това каза Константин Томов, автор и водещ на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

"Спадът на продажбите в България през март е 50%, а в Европа е 55%. Този спад го имаше като тенденция в България още през февруари преди въвеждането на извънредните мерки".

По думите му статистически ситуацията напомня за тази от финансовата криза през 2009 г. "България тогава преживя шоков спад", заяви той.

Все пак сегашната и тогавашната ситуация не са еднакви, тъй като в случая не става дума за ликвидна криза и други фактори възпрепятстват потреблението. Положителното в случая е, че секторът в България е свикнал да оперира при малки маржове. Той се е справял и с 19-20 хил. продажби годишно".

Томов отбеляза, че неяснотите остават и повечето хора не са склонни да рискуват с покупка на автомобил в този момент.

"Плановете на почти всички производители са до началото на май да възобновят производството си".

Видео с целия разговор гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:14 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още