fallback

Превозвачи: Моделът на тол системата е сгрешен

В България целта е да плаща масовият автомобилен бранш вместо т.нар. транзитно преминаващи превозни средства, каза Петър Захариев

16:48 | 08.01.20 г. 1

На 13-ти януари ще се проведе национален протест на всички превозвачи в пътнически превози, товарни превози, таксита и други организации като превозвачи и търговци на горива и зърнопроизводители. Това са всички засегнати от новата тол система, която предстои да бъде въведена в България. Това каза Петър Захариев, Национално сдружение на автобусните превозвачи в България, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Захариев отбеляза, че обявилите протест организации не са против самата тол система.

„Смятаме, че тя е полезна и необходима, но начинът на организация и моделът ѝ са сгрешени. Обхватът на тол системата в България е цели 30% от републиканската пътна мрежа".

Той коментира, че в другите страни членки на Европейския съюз (ЕС) няма тол система за втори клас пътища или за такъв голям процент първокласни пътища.

„Изглежда, че в България целта е да плаща масовият автомобилен бранш вместо т.нар. транзитно преминаващи превозни средства".

Идеята на тол системата в останалите държави е транзитно преминаващите превозни средства да поемат най-голямата тежест.

„В никакъв случай ние не сме против браншът да си плаща и да бъдат набирани средства. Не трябва нищо ново да се измисля, а да се копира европейският опит“, посочи Захариев.

Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:17 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още