Проблемът на българския туризъм е, че прекалено много хора започнаха да разбират от него и получават трибуна за изява във възможно най-неподходящото време за това. Подобно мнение изрази зам.-председателят на Управителния съвет на „Сдружение Туризъм“ доц. Йордан Йорданов в студиото на „Бизнес старт“ с водещ Живка Попатанасова.
„Сривът в туризма идва най-вече от т. нар. антиимиджов проект от всички видове електронни и неелектронни медии. Комуникацията с крайни потребители в България и чужбина е стресирана от негативното говорене и показване на фрапиращите неща, като случая с джипа на плажната ивица“, посочи Йорданов.
Според него най-сериозната грешка е, че се водят подобни дебати в разгара на летния сезон. Подобни казуси трябва да се разискват през зимните месеци, а анализи за свършеното да се правят през есента.
Йорданов допълва още, че е необходимо да се върне доверието на туристите в родното Черноморие.
„Трябва да се повиши доверието, за да върнем туристите на Черноморието. Разпиляността в приказването и изпращането на послания от всякакви видове „специалисти“ точно по времето на жътва, защото в туризма днес е жътвата, ние не може да имаме подобен вид подход“, коментира той.
Според него на страната ѝ ще са необходими между 3 и 5 години, за да се стигне до положително развитие, ако се приеме нов модел на оценка и анализ на туристическия сезон.
„Всичко трябва се прави далече – януари-февруари, а през март вече трябва да млъкнем. Да направим анализите след септември и да си извлечем изводите преди новия сезон. 3-5 години ще са ни нужни, за да тръгнат нещата в правилната посока, ако променим точно този модел“, допълни той.
Още от разговора вижте във видеото.
преди 5 години МОЕТО СИ Е МОЕ ,ЧУЖДОТО И ТО МОЕ-На тази философия трябва да и се види краяВсичко що е построено на пясъка -държавна собственост да се БУТНЕНай фрапиращи са случаите в Сънито,Обзор,южен плаж Несебър още по южното черномориеСвободен достъп до всички български плажове-5 лв вход и който и където иска да лягаРекламата-частен плаж да се санкционираТърговските обекти на плажа да и излезнат извън него и да бъдят по схема ,сега са толкова много че само на каваците заемат да кажем 30% от плажаА след това проблемите с кадрите,инфраструктурата ,статута на националнит курорти, и т.н. и т.н отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Защо още 3-5 години, не бяха ли достатъчни 30 год. ?Смятай тоя е доцент и на управляваща позиция в туризма :- каква ли отрицателна интелигентност имат тия в БГ дето не са доценти,- Фейсбук им е виновен- нямат желание и идеи да оправят нещата- нищо ново, във всяка сфера е така, посл 30 год, ако някой очаква промяната да започне през 2019, явно взима яка др0га отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Какви познавачи ? То е въпрос на оцеляване . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Хахаха - проблемът бил в медиите :)Това напомня за стария соц-виц, дето отишли Рейгън, Горбачов и бай Тошо на гроба на Наполеон и чули глас:-Ех, Рейгън - ако имах твоят военен бюджет - никога нямаше да загубя битката при Ватерлоо...- Ех, Горби, ако имах твоите войници, никога нямаше да загубя битката при Ватерлоо...- Ех, Тодоре, ако имах твоите средства за осведомяване, никой нямаше да разбере, че съм загубил битката при Ватерлоо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Този доцент да вземе да се гръмне. Стратегии, говорене... нищо няма да може да се оправи, докато не се смени манталитета на населението и население с променен манталитет излъчи честни и умни управляващи...... работата е неспасяема за момента! отговор Сигнализирай за неуместен коментар