Проблемът на българския туризъм е, че прекалено много хора започнаха да разбират от него и получават трибуна за изява във възможно най-неподходящото време за това. Подобно мнение изрази зам.-председателят на Управителния съвет на „Сдружение Туризъм“ доц. Йордан Йорданов в студиото на „Бизнес старт“ с водещ Живка Попатанасова.
„Сривът в туризма идва най-вече от т. нар. антиимиджов проект от всички видове електронни и неелектронни медии. Комуникацията с крайни потребители в България и чужбина е стресирана от негативното говорене и показване на фрапиращите неща, като случая с джипа на плажната ивица“, посочи Йорданов.
Според него най-сериозната грешка е, че се водят подобни дебати в разгара на летния сезон. Подобни казуси трябва да се разискват през зимните месеци, а анализи за свършеното да се правят през есента.
Йорданов допълва още, че е необходимо да се върне доверието на туристите в родното Черноморие.
„Трябва да се повиши доверието, за да върнем туристите на Черноморието. Разпиляността в приказването и изпращането на послания от всякакви видове „специалисти“ точно по времето на жътва, защото в туризма днес е жътвата, ние не може да имаме подобен вид подход“, коментира той.
Според него на страната ѝ ще са необходими между 3 и 5 години, за да се стигне до положително развитие, ако се приеме нов модел на оценка и анализ на туристическия сезон.
„Всичко трябва се прави далече – януари-февруари, а през март вече трябва да млъкнем. Да направим анализите след септември и да си извлечем изводите преди новия сезон. 3-5 години ще са ни нужни, за да тръгнат нещата в правилната посока, ако променим точно този модел“, допълни той.
Още от разговора вижте във видеото.
преди 5 години Значи решението е да дискутираме проблема през зимата...Ами какво ще кажете за радикалното решение да подобрим услугите и контрола? Незнам, само мисля на глас отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Досега понеже все експерти се занимават с туризма ни, затова сме на тоя хал. Хората не разбират от градоустройство, от опазване на околната среда, от бизнес, от туризъм, от производителност на труда... Няма как да не уважаваш мнението им и после да се чудиш защо ходят другаде по други заведения, плажове, държави. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Правилно, много хора разбират от туризъм, затова и няма да идат в квартал слънчев бряг. Всеки сам си избира къде да отиде на море, преди да се бетонира черноморието беше със своя чар. Сега не може да се конкурира с Гърция и Турция, няма с какво, освен за алкохолици и мазохисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Този деятел - познавач на туризма по Черноморието не може да вдене една проста истина - Когато някой от нас отиде на почивка някъде другаде наоколо или по-далече, той повече не иска да ходи по нашето Черноморие. Нека този деятел и другите като него си отговорят на простия въпроса - Защо е така? Но аз си мисля, че вече е доста късно да направят нещо, дори и да знаят отговора.За съжаление и аз съм един от тези, които вече не ходят там и не виждам какво може да ме накара отново да започна да ходя. Тъжно е, но това е животът. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тоя деди какво се напича - да не се говорело сега, ами есента. И какво да говорим есента - че пак е имало стотици случаи на натравяне с храна, хиляди на стомашно-чревни инфекции, понеже поредния луксозен, бутиков хотел с 500 стаи построен на плажа си е заустил канализационната тръба на 30 метра навътре в морето и т.н. Е деди, айде у лево - вече е 21 век и колкото и да се напиняш на телевизиите - все тая. Вече има интернет и знаем как да го ползваме. Цунамито удари и нито един вехт полугладък мозък може да се разпорежда какво да се чува и вижда.Просто е - хората гласуваха с краката си, чужденците дошли тук, повече не повтарят и логично, от навън туристите намаляват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не следя изказванията на "познавачите", но журналистиката явно си е свършила работата, щом всички знаем поименно всеки случай на безобразие по черноморието и истинската причина никой да не иска да им почива в бизнесите-еднодневки. Оттам нататък аз съм си свършил моята работа - пари на мутрите не давам. На планина ходя в семейни хотелчета, а на море в БГ не съм бил от не помня колко години. И продължават да изписват хапчета за симптоми, а пациентът им умира в ръцете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години муахахахахахеахахахаха!Че то, вие зимата леете бетон. Немате време за приказки. затва: ше си говориме летото! Когат видиме мутробетонморието в целиа му блесък! 40 лева шезлонг, джип на плажа, афтомобили убиват в морска градина........тез медии ***. Абе, разбрахте ли, Роналдо бил на почивка в Гърция! И тез така го впичатлили, че им дал 20 000 бакшиш. Ей тва е раклама! Чудим се кога некой турист ше изрита камериерка на сънито и то у главата. Яко беше. Стратегиа, кво да правиш. Да живее ***, УРА ДРУГАРИ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Кухата лейка не различава думички като:- древна Русия;- съвременна Русия;- СССР и комунизъм.Подло пропагандиски смесва това.Кога 89-та както често писах помагах за свалянето на комунизма,ако те е имало, сигурно си пик***л на хлопка, да ти тропка... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ко да праийкаш,мутри и комунистическите им шефове нямаха повече акъл,освен да изливат бетон.Сегашните им деца са техни подобия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години проблемът е, че хората си отвориха очите и изобщо не им дреме за некадърните "експерти" и туроператори по родното бетономорие......бият си камшика към някоя от безбройните нормални дестинации, където дори и да плащат повече, го правят с удоволствие отговор Сигнализирай за неуместен коментар