Проблемът на българския туризъм е, че прекалено много хора започнаха да разбират от него и получават трибуна за изява във възможно най-неподходящото време за това. Подобно мнение изрази зам.-председателят на Управителния съвет на „Сдружение Туризъм“ доц. Йордан Йорданов в студиото на „Бизнес старт“ с водещ Живка Попатанасова.
„Сривът в туризма идва най-вече от т. нар. антиимиджов проект от всички видове електронни и неелектронни медии. Комуникацията с крайни потребители в България и чужбина е стресирана от негативното говорене и показване на фрапиращите неща, като случая с джипа на плажната ивица“, посочи Йорданов.
Според него най-сериозната грешка е, че се водят подобни дебати в разгара на летния сезон. Подобни казуси трябва да се разискват през зимните месеци, а анализи за свършеното да се правят през есента.
Йорданов допълва още, че е необходимо да се върне доверието на туристите в родното Черноморие.
„Трябва да се повиши доверието, за да върнем туристите на Черноморието. Разпиляността в приказването и изпращането на послания от всякакви видове „специалисти“ точно по времето на жътва, защото в туризма днес е жътвата, ние не може да имаме подобен вид подход“, коментира той.
Според него на страната ѝ ще са необходими между 3 и 5 години, за да се стигне до положително развитие, ако се приеме нов модел на оценка и анализ на туристическия сезон.
„Всичко трябва се прави далече – януари-февруари, а през март вече трябва да млъкнем. Да направим анализите след септември и да си извлечем изводите преди новия сезон. 3-5 години ще са ни нужни, за да тръгнат нещата в правилната посока, ако променим точно този модел“, допълни той.
Още от разговора вижте във видеото.