Глобалните предимства на продукта и услугата, предложенията, прагматичността, коректността и ефективната комуникация са едни от основните условия, на които се подчиняват бизнес партньорствата с Великобритания, а решаващият фактор е присъствието заяви Таня Койчева, Ръководител служба по търговско-икономическите въпроси в посолството на България във Великобритания, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„При първоначалния контакт, който се осъществява с британска фирма, презентацията - била тя под формата на имейл, на лично присъствие, трябва да е фокусирана върху глобалните предимства на продукта и услугата, които се предлагат“, спомена Таня Койчева.
По нейните думи британската култура е такава, че първият въпрос е кои са „вашите международни партньори и къде другаде сте представени по света“.
„Фирми, които ползват Великобритания за пръв пазар по отношение на стоки и услуги, срещат голяма трудност. Не говоря за стартъпите - техните канали за развитие за съвършено различни“, добави тя.
"Предимството на продукта трябва да бъде изтъкнато незабавно още в първия слайд на презентацията. Конкретни примери и предложения - това се изисква. За някои фирми и сектори се изисква технологично време за изграждане на доверие, но британският партньор е изключително прагматичен по отношение на технологичното производство и характеристики и цената на продукта".
До известна степен британците са разглезени, тъй като конкуренцията е на световно ниво, подчерта Койчева.
„Тяхното очакване при обявяване на цената е да е включен транспортът и разходите покрай него. Ефективната комуникация също е ключова. Британският партньор много трудно казва "да". За тях поемането на ангажимент означава неговото изпълнение. Рядко ще чуете от тях и "не". Те са дипломатични. Има различни фирми на отказ. Като например: „О, това е много интересно“, отбеляза още тя.
Според нея идентифицирането през Twitter и Linkedin също е важно. Изпращането на мострите е също една от първите стъпки. По отношение на търговските изложения - вино, храни, облекло, те много трудно могат да бъдат предлагани по друг начин.
„Не си губете времето и парите на търговски изложения. Каналите за партньорство там са съвършено други“, добави Койчева.
Има сериозни програми за предоставяне на безплатни помещения в рамките на 6 месеца до 1 година на перспективни фирми, посочи като пример тя.
Цялото интервю може да видите във видеото: