fallback

Как е защитена търговската тайна в България?

Фирмите трябва да разпишат свои вътрешни правила за защита на конфиденциална информация, твърди адвокат

12:16 | 28.12.18 г.

В момента в България търговската тайна е защитена само като вид нелоялна конкуренция, а не по линията на обезщетение, както е предвидено в новия закон. Това посочи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria адвoкат Христо Копаранов от адвокатско дружество "Попов, Арнаудов и партньори". Коментарът му е повод текстовете на законопроекта за защита на търговската тайна. 

Той припомни, че според позиция на Министерски съвет търговските тайни са едни от най-често срещаните форми за защита на интелектуални продукти и иновационно ноу хау от фирмите, в същото време са най-слабо защитените от съществуващата правна рамка на ЕС срещу тяхното незаконно придобиване, използване и разкриване от други страни.

"В Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) е предвидено административно нарушение, което е свързано с разгласяване, разкриване на търговска тайна. В новия закон се дава една по-пълна защита, определя се какво е разгласяване, за да се избегнат неяснотите има ли нарушение. За да се избегне нарушението, първо бизнесът трябва да е взел мерки за опазване на търговската тайна. В дефиницията се казва, че от една страна информацията е тайна, от друга - е важно да се запази като такава, но е важно и да са предприети мерки за защита на тайната. Затова бих препоръчал на бизнеса да пази своите тайни, с вътрешни правила за използване на информацията, с ограничен достъп - с парола, потребителско име. Досега КЗК затова е отказвала да даде тази защита, а когато го е правила не са предприети необходимите мерки от страна на бизнеса", обясни  Христо Копаранов

Вижте още във видеото.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:37 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още