Иновациите в онлайн търговията идват от алгоритми и автоматизации, предвиждащи интересите на потребителите, коментира съоснователят на MyMall Васил Георгиев в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.
“Идеята за MyMall дойде в периода 2009-2010 г., когато електронната търговия прохождаше. Идеята беше да създадем онлайн платформа, в която да можем да съберем на едно място търговци и клиенти. Началото беше динамично. Написването на платформа отне време. Нямахме и нужния капитал да създадем екип от програмисти. През 2010 година вече имахме първите търговци. В бизнес модела си искахме да възпроизведем структурата на реален физически мол в онлайн пространството, така че търговците в нашата платформа трябваше да ни изплащат фиксиран месечен наем или процент от оборота, генериран през нас", обясни експертът и добави, че целта е била да се постигне синхронизация между складовите наличности, уебсайтовете на търговците и снимките на продуктите.
Васил Георгиев разказа за трудностите и етапите, през които минава реализацията на проекта да търгуваш онлайн.
По думите му в началото са инвестирани пари в реклама за привличане на клиенти, но често търговецът не е можел да изпълни поръчката, защото визуализираният на сайта продукт не е бил наличен в склада. С доставчиците проблемът е бил цената.
“Портфолиото и разнообразието на български доставчици не бе голямо заради малкия пазар у нас. Насочихме се към търговци от Западна Европа и Азия и така бизнесът ни се разрасна. Конверсията се удвои, увеличиха се оборотите", посочи той и разкри по какъв начин MyMall е получил през 2015 година първото финансиране от български инвестиционен фонд.
Мрежата на Endeavor ни даде знание как да структурираме компанията и как да я направим достатъчно стабилна, за да се възпроизведе като бизнес модел и на чужди пазари. Куриерската услуга, която е основна част от нашия бизнес, използвахме и за Гърция и Румъния. Предстои да навлезем в още няколко пазара на Балканите, но по-западни. В Гърция клиентите купуват по-скъпи стоки от най-известните спортни брандове. В България се предпочитат по-евтини варианти, смята Васил Георгиев.
Той прогнозира, че ще се стигне до баланс между физическата и онлайн търговията.
Стоки като книгите и техниката е по-вероятно да се закупуват онлайн за разлика от дрехите, защото при тях понякога снимката може да лъже за някои параметри, като например цвят или размер, коментира съоснователят на MyMall и дава за пример върнатите поръчки, чийто процент е от 15 до 18 на сто от приетите за изпълнение.
Повече от разговора вижте във видео материала!