fallback

Ще променят ли облика на столицата рекламните елементи и заведенията?

"Облик и бизнес" търси платформа за постигане на консенсус между развитието на бизнеса и хармоничната градска среда, посочи Жоро Пенчев от "Визия за София"

15:25 | 18.09.18 г. 1

Едната ни цел е да покажем взаимовръзки между различни градоустройствени тенденции в града, как заедно работят като система, какво се случва, втората – да обобщим данните и да ги дадем като основа за информиран диалог. Това коментира Жоро Пенчев, координатор във "Визия за София", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

“Събитието "Облик и бизнес" е третото от поредицата „Диалози за София“, започната през лятото от проекта "Визия за София". Тя има няколко основни цели, които обединяват различни градоустройствени тенденции и становища на граждани, бизнеси и неправителствени организации” посочи той и уточни, че изданието "Облик и бизнес" разглежда начина, по който бизнесът в града влияе на неговия облик. "Търси се платформа за постигане на консенсус по отношение на развитие на бизнеса и на хармонична градска среда.”

По думите на координатора на "Визия за София" градоустройствени данни посочват, че има спад на незаконното поставяне на рекламни материали.

“Регулацията от страна на администрацията създава и определени проблеми. Фармацевтичната асоциация при регулирани цени на лекарствата разчита на устойчивост на бизнеса чрез рекламата. В същото време така се скриват дадени гледки, чистота на пространството, архитектурата”, е мнението на Пенчев, който напомни, че „Визия за София“ разглежда всички способи за рекламиране, както и случващото се по света.

Той даде пример с Ню Йорк и в Сао Пауло, в които се наблюдава строга регулация по отношение на рекламата и визуалния шум.

“Друг интересен пример е Париж. В такива градове има различна правила спрямо отделните градоустройствени зони. В Букурещ няма толкова гражданска активност по този повод. Може да се създаде наредба", каза Жоро Пенчев.

Според него е важно самата администрация да разполага с достатъчно капацитет да упражни ефективен контрол в съответствие с тази наредба.

„Връзката не е само еднопосочна. Не е само как бизнесът влияе на средата, но и как средата промотира определен тип бизнес“, смята експертът и даде пример с булевард „Витоша”. "Откакто тя е пешеходна улица, обликът ѝ е по-различен, което не е непременно лоша тенденция. Преди 10 години акцентът е бил поставен от бутици, докато сега се постига баланс в посока заведения", коментира Пенчев.

Заключенията от анализа на проекта „Визия за София“ се базират на представата за града като система. Основната цел е регулация спрямо отделните аспекти и взаимовръзки на градския живот. 

Вижте повече във видео материала

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:28 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още