Първата у нас магистратура, фокусирана върху търговията и продажбите, ще обучава студенти от ноември, съобщи Тома Стайков от консултантската компания SBR Consulting в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Кандидатите за програмата, която се предлага от Висшето училище по застраховане и финанси ( ВУЗФ) и SBR Consulting, трябва да имат успех от бакалавърската степен над 5, а селекцията ще приключи до септември, информира той.
Според Тома Стайков целта на програмата за магистри „Системи и умения за продажби, коучинг и мотивация на търговци“ е да подготви бъдещите търговци за бързо променящите се условия на търговията в световен мащаб. Той уточни, че тя е подходяща за започващи кариерата си в търговията млади хора, но и работещи търговци, “които ще намерят ценното за себе си”.
"Програмата ще се провежда в съботните дни, понякога и в неделите, ориентирана е към заети хора. Тя ще има и дистанционна форма на обучение, дисциплините са разпределени в четири семестъра и за нея вече може да се кандидатства", посочи консултантът от SBR Consulting.
Лекторите в програмата, която има изцяло практическа насоченост, са това, което я прави специална и уникална, уточни Стайков.
"Лекторите правят това, което ще преподават, те са практици с реални казуси. Студентите са работещи, целеустремени хора, някои от тях търговски директори. Обучението ще е в малки групи от до 15 души, уточни консултантът. – Дипломата от тази магистратура ще дава гаранция пред компаниите, търсещи търговци, за една добра основа за развитие на притежателя си. Тя е сертифицирана от Британската академия.”
По думите на Стайков има дефицит на подготвени хора и в търговския сектор, като най-голям е недостигът „за по-опитни хора – търговски директори, както и за начинаещи търговци, които трябва да комуникират с клиенти и се нуждаят от специално образование, но и за всички други специалисти”.
“Аз съм оптимистично настроен за бъдещето на българската икономика, наблюдавам старта и развитието на много проекти и компании, особено технологични и поради ограниченията на малкия локален пазар, виждам шанса им за развитие на международните пазари", прогнозира консултантът от SBR Consulting.
Когато трябва да се определят най-важните необходими качества на един добър търговец, Стайков си задава въпроса за това от какво се оплакват най-много клиентите.
„Най-голямото оплакване от днешните търговци, характерно за тях, е че всички говорят много. Сбъркана е концепцията, че трябва да си оратор, за да можеш да продаваш, а най-същественото за един търговец е да може да слуша активно и да навигира разговора", коментира той.
Вижте целия разговор във видеото