Стартъпът IterPro предоставя иновативен софтуер за бизнес разузнаване за футболни клубове. Софтуерът събира и анализира данни за представянето на играчите. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria основателят и главен изпълнителен директор на компанията Марко Савино.
Гостът смята, че технологията, която лесно събира информацията, сама по себе си не е достатъчна.
„Най-голямото предизвикателство днес е да разберем стойността на данните, тъй като живеем във време, в което сме затрупани с данни. Всеки носим сензор може да ви предостави 100-200 показателя за Вашето представяне и физиология.
Това понякога е доста объркващо дори за професионалистите, така че най-голямото предизвикателство е анализът.
Подобно е положението при събирането на информация и в другите индустрии, като финансовата през последните 20-25 години“, каза той в предаването UpDate с водещ Бойчо Попов.
IterPro се фокусира върху данни за представянето на състезателя, защото активът на всеки клуб е именно той. От него зависи всичко, каза Марко Савино.
Компанията използва алгоритъм, който обработва данните и ги опростява. Засега стартъпът работи с италиански футболни клубове като „Интер“ и „Милан“, но търси нови партньорства и клиенти.