През последните пет години оборотите, които минават през онлайн пазара, са се удвоили, което означава, че българинът пазарува все повече и повече онлайн.
Това потвърди Екатерина Кирилова, член на управителния съвет и главен търговски директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Към момента близо 18% от българите от трудоспособното население пазаруват онлайн, което е около три пъти по-малко от ЕС. 57-58% от живущите на Стария континент пазаруват онлайн. Българите безспорно пазаруват много от известните, световни онлайн магазини. Почти 100% от сънародниците ни, които пазаруват онлайн, използват и наши онлайн магазини. Това е довело до бум на българските онлайн магазини, посочи Кирилова и допълни, че има близо четири пъти ръст на онлайн магазините у нас.
Според нея голяма част от магазините в България са осигурени с добри системи, следят наличността си и могат да гарантират своевременна доставка.
„Трябва да имаме предвид и качеството на стоката, като след получаване я проверим веднага. Една от другите важни причини за клиентското изживяване е да подсигурим такова и на тези клиенти, които пазаруват на кредит. Тоест - да им осигурим бързо финансиране“, коментира тя.
По думите й удължаването на срока за връщане на закупена стока от една на две седмици е повлияло положително. Това е една от причините за бурните ръстове, които се виждат през последната година в онлайн търговията.
„Към момента се движим в правилна посока, а и правата на потребителите са много добре защитени. В светлината на промените, които идват, за защита на личните данни, които са много важни, това би увеличило и ще увеличи пазаруването онлайн“, смята главният търговски директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.
Вижте повече във видеото!