fallback

Предизвикателствата пред бизнеса с малиново вино

България има богата история и традиция във винопроизводството, твърди управляващият съдружник в „Трастена“ Оля Антонова

09:58 | 13.04.18 г.

На българския пазар няма никакви пречки, особено за иновативните продукти. Това мнение изказа в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Оля Антонова, управляващ съдружник в компанията за производство на малиново вино „Трастена“.

Според нея хората искат да опитват нови неща, но всичко отнема време.

При производството на малиновото вино има 15 обработки годишно, които се правят на ръка. Плевенето също се прави ръчно, защото не се използват химични торове и препарати, обясни Антонова. Компанията отглежда 95 декара с малини, за обработката на които всяко лято наема 150 работници. 

„Сигурна съм, че всеки един бизнес би искал да бъде изцяло автоматизиран. Има обаче един човешки фактор, за който към момента няма разработен изкуствен интелект, който да го замени. Това е, когато ти виждаш кой е най-зрелият плод и береш само него. Не може да се направи с комбайн, а ние държим да ползваме само най-добрата суровина. Беритбата продължава около един месец“, коментира още Оля Атанасова.

Според нея българите са традиционалисти, имат култура на пиене, но и имат своите изисквания по отношение на това, което се слага на масата. „България има богата история и традиция във винопроизводството. Беше ни доста трудно в началото, тъй като ние бяхме пионери в това, което правехме. Отне ни доста време и усилия да накараме хората дори да опитат това, което сме направили. Но и в началото вярвахме в продукта си толкова много, колкото и днес“, категорични са от „Трастена“.

Вижте още във видеото. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:34 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още