Потребителите да бъдат по-внимателни към посланията в онлайн средата. Това посъветва председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Протича процес на преминаване на разходите за търговски послания от телевизията в интернет, посочи той. И уточни, че процесът е свързан с това, че все повече младите хора прекарват голяма част от своето време в интернет чрез социалните мрежи и различните платформи за електронно съдържание.
Маргаритов припомни, че от този месец абонаментите за услуги с електронно съдържание в територията на ЕС ще бъдат достъпни независимо от това в коя държава членка се намира ползвателят им.
„Ако сте си платили абонамент за такъв тип услуга в България, вие ще можете да го ползвате във Франция, например. Ето това падане на т.нар виртуални граници в онлайн средата всъщност допълнително стимулира увеличаването и на рекламните послания, които се излъчват през интернет“, каза шефът на КЗП.
Това все пак крие своите рискове за потребителите и те трябва да бъдат по-чувствителни и по-внимателни от гледна точка на това с какво биват „облъчвани“ в онлайн средата, допълни Маргаритов.
Според него хората непрекъснато са изложени на потоп от най-разнообразна информация, а това предполага изграждането на ответната култура, която ще позволи да не ставаме жертва на различен тип опити от страна на търговците за нелоялни практики.
Според Маргаритов освен съвета към потребителите да бъдат хладнокръвни, да съпоставят различните оферти, които и без това са достатъчно на брой, е важна и мисията на контролните органи, които трябва прилежно да си вършат работата, да наблюдават обстановката, както когато има сигнали, така и по собствена инициатива - да премахват такова съдържание, което противоречи на закона, а не само на морала.
Вижте още във видеото.