В Западна Европа и в някои градове на САЩ ще стават все по-популярни различни схеми със споделяне и абонамент вместо покупка на лека кола. Това каза автомобилният експерт Константин Томов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Бяхме в понеделник в Амстердам на представянето на един много интересен проект в тази област на новата китайска марка Lynk & Co. Това е дъщерна марка на китайския гигант Geely, в която собственост има и Volvo, също на Geely. Целта на тази марка, както обясняват създателите й, е да предложи един съвсем нов модел. Автомобилите не толкова ще се продават, колкото ще се отстъпват с абонаментни планове. Така ще се спестява на потребителя нуждата от прехвърляния, регистрации, техническа поддръжка и други ядове, свързани с ползването на собствен автомобил", обясни Томов.
Това е автомобил, който, вместо да купиш, си поръчваш с абонаментен план, уточни още експертът. "Донякъде тази схема е близка до оперативния лизинг, но спестява още повече разправии на клиента и в добавка Lynk & Co предлага и други неща, като едно от тях, което се подсказва и от името, е пълната свързаност и възможността човек да споделя автомобила си, когато не го ползва", посочи Томов.
По думите му първият автомобил на Lynk & Co, който ще се появи в Европа в края на следващата година, ще е с един бутон, който можете да натиснете, когато искате да отстъпите колата си на някого.
„Отиваш на работа, паркираш, натискаш копчето, задаваш за какво време не ти е нужна колата. Някой може да я ползва, като за целта ще си плати, разбира се. Така и притежаването на автомобил става по-изгодно“, категоричен е експертът. Все още е трудно да се каже дали такъв модел ще работи и предизвиква много въпроси, подчерта събеседникът.
Вижте целия коментар във видеото.