fallback

Експерт: Доверието - основното нещо, с което компаниите работят

Потребителите трябва да отстояват максимално правата си, твърди Борис Гончаров

13:17 | 22.03.18 г.

Потребителското доверие след скандала със злоупотребата с лични данни при Facebook най-вероятно ще спадне, но това ще се отрази само в краткосрочен план. Това каза експертът по киберсигурност Борис Гончаров в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„В дългосрочен план нищо съществено няма да се промени. Доверието е основното нещо, с което компаниите работят. Така че потребителското доверие ако бъде разрушено, може да има сериозни последствия за тези организации. Може и да ги стимулира малко повече да се заинтересоват как да запазят личните данни“, обясни още Гончаров. 

Според него начинът за възвръщане на доверието в потребителите e да се отстояват максимално техните права.

„Но това, с което работи компанията, това, с което съществува на пазара, са точно тези данни. Не може да се самоунищожиш“.

Дигиталната икономика, която в момента наблюдаваме и начинът, по който тя функционира, не кореспондират с целите на Общия регламент за защита на личните данни (GDPR). Има конфликт между интересите на огромните компании и това те да бъдат ограничени за начина, по който използват данните. Но ако те бъдат ограничени прекалено много, ще престанат да съществуват, каза още експертът.

„Регулацията ще бъде нещо като подобрение, но няма да доведе до много сериозни промени“, обясни той.

Вижте още във видеото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:53 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още