fallback

Автомобилните компании в България планират да растат

55% от фирмите ще увеличат броя на служителите си, показва проучване на Colliers International, Аутомотив Клъстър България и PwC

13:51 | 13.02.18 г.

Бумът на инвестициите в автомобилната индустрия в България тепърва предстои. Има голям оптимизъм за развитието на сектора. Наблюдава се значителен скок в процента компании, които планират да се разширяват на нови места, които търсят нови локации, а не разширяване на текущите мощности.

Това посочи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването „Светът е бизнес“ арх. Любомир Станиславов от Аутомотив Клъстър България и уточни, че става въпрос за фирми, които вече работят в страната и търсят втора, трета, а в някои случаи и четвърта локация за разширяване на дейността си.

Заедно с Иглика Йорданова от Colliers International той представи резултатите от прочуване на развитието на автоиндустрията в България, дело на Colliers International, Аутомотив Клъстър България и PwC.

Според Станиславов 70% от играчите в сектора очакват ръст на приходите си през настоящата 2018 година.

"130 са компаниите, обект на проучването, като те формират около 4% от БВП на страната, което е 3,5 млрд лева", пресметна архитектът.

Станиславов съобщи, че вече се отчита ръст на заетите в автомобилната индустрия, които са над 40 хиляди души, много повече, отколкото е констатирало изследването през есента на 2017 г.

„Над 40% от компаниите имат развойна дейност, за която трябват висококвалифицирани кадри“, посочи Иглика Йорданова и напомни, че е много важно подготовката на специалисти.

Тя информира, че 55% от компаниите са изразили желание да увеличат броя на служителите си и това е значително по-голям процент от проучването през 2016 г., когато такава заявка са дали само 41%.

“Не говорим просто за увеличаване на бройката, а за много по-сериозно планиране по отношение на тяхната квалификация, като 70% от компаниите смятат да го направят с вътрешнофирмени обучения “, потвърди тя и посочи, че това ще се промени с реформа в образованието и с използването на центровете към висшите учебни заведения.

Първата и основна причина, която е сред основните пречки пред още по-големия ръст на автомобилната индустрия в България, по думите на арх. Станиславов е липсата на достатъчно развити индустриални зони.

Как компаниите от сектора планират да се справят с проблема с липсата на квалифицирани кадри? Какви ключови елементи от продукцията на водещи световни автоконгломерати се произвеждат у нас?

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:17 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още