Глобалният пазар на смартфони се забавя все повече, тъй като сме свидетели на много бързо навлизане на устройствата. Общият брой на доставките за миналата година премина 1,5 млрд. единици и над 70% от световното население вече имат смартфони, а това е доста важен показател, защото сме свидетели в крайна сметка на прехода от основните телефони, обикновените мобилни телефони, към смартфоните. Този извод направи в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria Франсиско Джеронимо, Research Director, European Consumer Wireless and Mobile Communications в IDC.
По думите му сега навлизаме в ера, в която хората няма да сменят лесно настоящите си телефони, а това ще е голямо предизвикателство за производителите. Ако те не внедрят нови функции в своите продукти, ще им е много по-трудно да убедят потребителите да заменят сегашните си телефони още с излизането на най-новите модели.
„Точно затова виждаме забавяне на пазара. През третото тримесечие на 2017 г. доставките са нараснали с 3,7%, което е много по-ниско повишение от ръста, който обикновено се наблюдаваше в миналото. Очакваме този ръст да продължи да се забавя през следващите години, а навлизането на смартфоните да продължи да нараства до близо 100%. От производствена гледна точка става дума за откриването на точната стойност, която да предложат те с продуктите си. Затова виждаме, че много производители разработват пробивни технологии, чрез които да направят устройствата си много по-привлекателни, отколкото единствено да добавят повече мегапиксели към камерите си, по-бързи процесори или по-добри дисплеи, защото днес вече разполагаме с последните“.
Именно намирането на правилната предлагана стойност е от решаваща важност, върху която трябва да се фокусират производителите, за да могат да продължават да привличат потребителите да сменят телефоните си, смята Джеронимо.
Сред най-големите играчи той нарежда Samsung,Apple и Huawei, които продължават да растат изключително бързо и да доминират пазара.
„Над 50% от общите доставки на смартфони са от тези три бранда. Въпреки това виждаме други играчи, появяващи се от Китай и Азия, които също растат доста бързо. Например Xiaomi е един от китайските играчи, който се нарежда сред водещите пет марки в света. Сега те се опитват да се конкурират и в други региони като Европа. Отварят магазини в региона, за да отговорят на пазара и да се възползват от по-високото навлизане на флагман устройства, които са по-скъпи и чрез които могат да печелят повече“, посочва експертът.
Как се представят китайските брандове и имат ли шанса да се наместят в първите позиции вижте в целия видео материал.
Изминали издания на UpDate гледайте тук.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.