fallback

Киното - областта, която се възползва най-силно от виртуалната реалност

В България вече има няколко компании, които правят подобни видеа, основно свързани с комерсиални продукти, казва Момчил Алексиев от VRLab.bg

16:05 | 29.10.17 г.
Автор - снимка
Създател

Киното е една от основните области, в които се ползва виртуалната реалност към момента, но тя може да се внедрява в много и различни области. Причината е, че ползвайки виртуална реалност, въвличаме мозъка на ползвателя по различен начин на нервнобиологично ниво. Това мнение изказа в ефира на седмичното технологично шоу UpDate по Bloomberg TV Bulgaria Момчил Алексиев от VRLab.bg.

Заради тази технология може да се ползва както за кино – за разказване на истории, така и в медицината, архитектурата, обучението, игрите, пазаруването и т.н.

Усещането за потребителя е, че дори и тялото му да знае, че не е някъде другаде, мозъкът му казва, че е на друго място.

„И това се превръща в един страхотен инструмент да накараме зрителя да изследва даден филм пространствено – да си взаимодейства с него по различни начини, превръщайки се в активен творец, защото и от него зависи как ще завърши творбата“, казва Алексиев, който е завършил „Науки за спектакъла“ в Рим и магистърска програма в холандската филмова академия, където е развил проект за т. нар. „потапящо кино“.

По думите му в България вече има няколко компании, които правят подобни видеа, основно свързани с комерсиални продукти. Според специалиста обаче е налице почвата да се създаде по-голяма сфера, в която да се снимат и филми. Двата основни кинофестивала в страната вече имат секции за ленти с виртуална реалност.

Засега повечето реализации са късометражни, а за това си има логично обяснение. Хората все още не са свикнали да гледат с очила.

„В началото на епохата на киното и братя Люмиер не са можели да прожектират нещо по-дълго от 15 минути, защото на хората им е ставало лошо. По подобен начин се чувстват и при виртуалната реалност – тя въвлича вестибуларния апарат в усещането, което значи, че не на всички им харесва. За момента на повечето хора им е трудно да гледат повече от 15 минути в този формат, но вече има сериали във виртуална реалност и проекти, които се доближават до 90-те класически минути“, каза още Алексиев.

Бизнесът в България също започва да проявява засилен интерес към технологията, засега предимно по отношение на рекламния бранш и маркетинг събития. Постепенно интересът се измества и към правене на кратки истории, игри и програмиране, свързано с виртуалната реалност. Това може да се разшири и към приложения в медицината, изкуствата.

Изминали издания на UpDate гледайте тук.

Следете UpDate и във Facebook.

Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:39 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още