fallback

България е географски хъб на сухопътните трасета през Евразия, смята експерт

През последните 25 години загубихме темповете на изграждане и модернизация на базовата инфраструктура при жп транспорта, посочи Георги Минчев

11:35 | 22.08.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

България представлява естествен географски хъб на сухопътните трасета през Евразия, твърди Георги Минчев от Българска асоциация за спедиция, транспорт и логистика.

"България се намира приблизително по средата между двете основни трасета – едното, което минава през Русия на север, а другото минава малко по-на юг през Средна Азия, където през Кавказ е класическия път на коприната. Страната ни е предпочитана и в значителна степен неизбежна точка за свързване - нещо като географски хъб на тези две паралелни сухопътни трасета през пространствата на Евразия", коментира предимствата на страната ни като географско положение Георги Минчев от Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Той е на мнение, че в „транспортно отношение трябва да гледаме във всички посоки - на 360 градуса".

“Имаме благоприятно географско положение, намираме се в една своеобразна пресечна точка на пътищата от Запад на Изток и на Север и Юг.  За съжаление, през последните 25 години загубихме темповете на изграждане и модернизация на базовата инфраструктура, загубихме транспортен капацитет, особено що се отнася до железопътния транспорт, в значителна степен и на водния транспорт", отчете експертът.

По отношение на “Пътя на коприната” той информира, че сухопътните трасета са повече от едно, а тези, които касаят България са приблизително две.

“Река Дунав също остава една голяма болка, но тя не е само български проблем. Нещата не зависят само от нас", смята Минчев.

Според него концепцията на Европа за транспортната мрежа на континента през последните години се промени и докато до края на 90-те години се основаваше на значително количество коридори, след това се ориентира към идеята за основна и спомагателна мрежа.

По думите му това „отряза амбициите на България да има няколко транс коридори, които да минават през нашата територия”.

"Остана Коридор №8, но ние закъсняхме с изграждането му и в момента се прави автомобилната му част. Но има придвижване през последните месеци във връзка с отношенията с Македония и на въпроса за железопътната мрежа в тази посока. Въпрос, който като концепция е на сто години, а като изграждане - от Втората световна война", информира експертът.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:44 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още