В България няма достатъчно условия, които да доведат до масово навлизане на електромобилите по начин, по който би се усетил от всички жители на градовете. Сериозна стъпка в тази посока би било въвеждане на технически прегледи и контрол на техническото състояние на превозните средства. Това коментира председателят на Българската асоциация електрически превозни средства (БАЕПС) Камен Василев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
“България няма достатъчно категорична позиция по въпроса, който засяга предприемането на мерки за ограничаване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене", посочи той.
По думите на експерта позицията на страната ни се изразява в представянето на данъчни облекчения за електромобили или безплатни паркоместа.
“Броят на електрическите превозни средства, регистрирани в България, достига едва 1000. В ЕС електромобилите заемат малко по-голям процент от целия флот", посочи Василев и обясни, че делът на превозните средства с бензинови двигатели е 55,8%, на дизелови – 41,3% и едва 3% са двигателите с алтернативни горива.
Той пресметна, че заради ниската база, от която тръгва бройката на електормобилите, техният ръст в проценти е много голям.
„Засега само в Норвегия техният пазарен дял е много голям“, уточни експертът.
Василев прогнозира, че цените на електромобилите ще се свързват с начина на експлоатация и заяви, че производителите ще се съобразяват с потребителите и ще се намалят цените на услугите.
Той е категоричен, че най-големите замърсители са неизправните автомобили, като много зависи от тяхната експлоатация и поддръжка.
Как ще се отрази на автомобилната индустрия и подготвени ли са производителите да посрещнат новата действителност? Кога ще изчезнат конвенционалните автомобили? Защо електрическите мотори се поддържат по-лесно? Ще спечели ли екологията от подмяната с електроавтомобили? Какви предимства ще ползват притежателите на електороавтомобилите? Ще станат ли популярни електрическите превозни средства? Вижте повече във видеото.