Първият т. нар. Pokémon GO фестивал, който се състоя през почивните дни в Чикаго, САЩ, се сблъска с толкова много проблеми и трудности, че главният изпълнителен директор на Niantiс - компанията разработчик на играта, Джон Ханке, бе освиркан бурно при излизането си на сцената. По време на неговата изява събралото се множество скандира „Не можем да играем“ и „Оправете играта“, предава DPA.
Kато цяло събитието в Grant Park в Чикаго изглежда не бе "родено“ под щастлива звезда, тъй като много участници, платили вход и билет за 10 долара, са били принудени да чакат няколко часа на дълги опашки на входа. Изданието Game Informer изчислява, че на мястото са се събрали около 20 хил. души. След това започват и проблемите със сървърите и свързаността с Pokémon GO, които са се дължали както на претоварените мобилни мрежи (AT & T, Sprint, Verizon) в парковата територия на града, така и на съвсем претоварените сървъри от Niantic.
И тъй като сървърите на Pokémon GO също се претоварват, играта се парализира, въпреки че идеята е играчите “да работят заедно в световен мащаб", за да отключат нови нива в битките срещу легендарните покемони. Обратната връзка от играчите в социалните мрежи е силно възмутителна.
Междувременно Niantic се извини на "треньорите" за техническите проблеми. Всички участници, които са купили билет за Pokémon GO Fest, ще имат право на възстановяване на цената, но само покупната цена, а не и допълнителните разходи за пътуването им. В допълнение всички регистрирани участници ще получат легендарната Pokémon Lugia и PokéCoins на стойност 100 долара като обезщетение.
Радиусът на събитието в Чикаго е бил увеличен с около две мили (до понеделник сутринта), но само за хора, които са участвали на фестивала и сканирали QR кода.
Вижте още технологични новини във видео материала: