В момента се случва голяма трансформация на пазара, защото много масови продукти, които до сега са били лидери в категориите си, биват заменяни от по-здравословни алтернативи. Това каза Яни Драгов, основател и собственик на "Смарт Органик", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Някои брандове се преориентират и те самите правят по-здравословни алтернативи, но тези, които не го направят, губят пазарни позиции", категоричен е той.
Пазарът на биохрани в България нараства с 30-50% годишно, дори сме доста напред спрямо Румъния, каза още Драгов.
"Не вярвам тази тенденция да спре. Хората стават все по-осъзнати относно това, с което се хранят, и по-скоро ще стават все по-претенциозни. Това, което виждаме на рафтовете в магазините, ще става все по-добро", допълни още предприемачът.
Драгов коментира и новината, че българската компания придобива 25% дял от Chilli Hills Foods.
"Chilli Hills е малка компания със силен бранд в областта на лютите сосове. Това е „нишов“ продукт. На нас ни хареса продукта, бранда, той изцяло се вписва в нашата концепция за натурални продукти. Макар че не са сертифицирани, техните продукти се правят изцяло от пресни зеленчуци, като планираме да направим и биосерия", посочи Драгов.
По думите му целта на "Смарт Органик" е да достигне до повече пазари.
"Ние в момента оперираме в цяла Европа. Смятаме, че асортимента на Chilli Hills има експортен потенциал. За това инвестираме в компанията и увеличаваме капацитета. Планираме да поемем търговската част и дистрибуцията в България и чужбина", обясни още той.
Предстои компанията да подпише договори с български фермери, които да отглеждат световни популярни сортове люти чушки. „Това се нуждае от сериозно финансиране. Хубавото е, че накрая ще имаме качествен продукт, отгледан в България, над който имаме пълен контрол", обясни Драгов.
Вижте целия разговор във видеото