По редовните авиолинии към момента оперира единствено „България Ер“. В чартърните превози освен тази българска авиокомпания се намесват още няколко големи превозвачи като BH Air и Bulgaria Air Charter. В момента се зараждат още няколко авиокомпании, които поставят за цел в развитието си именно участието в чартърните полети.
Това каза в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria капитан Йонко Йоцев, главен секретар на Асоциацията на авиокомпаниите в България (АБА).
Той определи какви са тенденциите за развитието на авиосектора в България.
„Чудесно, е, че и каргопревозвачите се реализират много успешно. За съжаление, нашият пазар не представлява сериозен потенциал от гледна точка на превоз на товари, но тези превозвачи оперират чудесно на европейския пазар“, посочи той.
„Българските авиокомпании, въпреки жестоката конкуренция, през 2016 успяха да запазят високите обеми по отношение на пътници, както по редовни, така и по чартърни полети. В същото време, това, което е особено обнадеждаващо, е, че българският пазар реализира един страхотен потенциал, което се оказа неочаквано и за самите нас. За 2016 в сравнение с 2015 отчетохме ръст с 23% (в броя на пътниците, преминали през българските летища – бел.ред.) - нещо, което е много значително като събитие“, добави капитан Йоцев.
Според него се запазва абсолютният обем на превозените пътници, но бавно намалява делът на българските авиокомпании, особено що се отнася до превоза по редовни линии.
"Но това е една напълно естествена тенденция предвид това, че българският пазар очевидно предизвиква интереса на много авиокомпании, включително и на големи нискотарифни такива“, отчете представителят на Асоциацията на авиокомпаниите в България.
Какъв е потенциалът пред „Летище Пловдив“ заради бизнеса, който се прави в региона?
Вижте повече във видеото!