За миналата година има двуцифрен ръст в дигиталната реклама в България, като мобилната реклама расте още повече. Има обективни причини за това и няма как този тренд да не продължи. Това каза Георги Малчев, член на Управителния съвет на IAB България и управител на XploraBG в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. Той уточни, че ръстът за Централна Европа е 40%, но конкретно за България данните все още не са готови. Малчев обаче е категоричен, че повишението на приходите в бранша и тук ще бъде сериозно.
„Дигиталният маркетинг може успешно да се използва, за да се валидират важни за нас маркетинг предположения, преди да направим големи инвестиции в ресурси или да си спестим много дискусии вътре в екипите“, подчерта гостът. Според него най-голямото предизвикателство за компаниите е да са в крак с поведението на потребителите.
Факт е, че в края на 2014 г. в България няма област, която касае покупката на нещо, включително офлайн, при която 60% от хората да не казват, че дигиталната среда им помага, каза още Малчев. Тук делът на мобилните телефони е значителен, поясни той.
По думите му дигиталните канали вече носят повече добавена стойност. Малчев обясни, че те са съществени за неща като планиране на покупка, пазаруване, откриване на най-добрия доставчик или дори да се проучат мненията на дадена група потребители. „Хубавото е, че тези канали се надграждат и работят все по-добре“, добави той.
Според него дигиталният маркетинг позволява по един много смислен начин да се формулират предположения относно поведението на потребителите. Въпросът е доколко предположението ще се сбъдне, уточни Малчев.
По думите му социалните мрежи също са много важна част от дигиталния маркетинг и заемат все по-голяма роля в пътеките, които компаниите използват, за да стигнат до определен таргет. „Социалните мрежи позволяват да проследим много неща по пътеката и най-вече дали имат интерес към даден продукт. Чрез тях можем много лесно да валидираме хората, които са склони да си купят по-скъпа стока или услуга“, обясни експертът.
Вижте повече във видеото.