Всяка година се наблюдава все повече и повече принадена стойност при представянето на България като туристическа дестинация, особено с развитието на вътрешността на страната, след като 50 години бяхме известни с морския си туризъм.
Това коментира експертът по туризъм Анелия Крушкова в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„Имаме какво да представим като културно-историческо наследство, етнография, фолклор, а хората правят всичко, за да отоворят сърцата си за гостите", посочи тя.
"Древността на българската държава е акцент на тазгодишното участие в туристическото изложение в Берлин, където има засилен интерес към нашата страна като туристическа дестинация за древна култура и традиции", поясни още експертът
Крушкова подчерта, че през последните години се наблюдава положителна тенденция – отварянето на low cost пътуванията по въздух, които представят държавата в различен аспект.
“Там, където има връзка със света, там се развиват дестинациите. Затова усилията трябва да са да има колкото се може повече полети с директна връзка с други държави", убедена е тя.
Крушкова напомни, че на професионалното туристическо изложение бизнесът отива, за да подпише своите договори, за които представителите на туристическата индустрия са работили цяла година.
„От изложението в Берлин и Лондон може да се определи до голяма степен как ще върви годината в областта на туризма, отбеляза тя. – Лондон е преди зимния сезон и тогава се преговарят и зимни, и летни почивки, а в Берлин големите туристически компании подписват своите договори.“
Анелия Крушкова е на мнение, че през последните години на туристическите борси освен големите хотелски вериги там се представят общини, както и малки фирми от туристическата индустрия.
Експертът на общинско предприятие за туризъм в Бургас Павлин Димитров обяви, че акцент през тази година в Берлин е представянето на малките общини по поречието на река Дунав и Северозападна България, в това число и Видин, които “малко по малко трябва да добият популярност”.
Той разкри, че Община Бургас се представя с остров Св. Анастасия и Акве Калиде, както и с възможностите на морския град за туризъм, който се рекламира все повече в посока ваканционен и културен туризъм.
„Хората търсят българското Черноморие, пътувания в страната, обиколни турове“, каза Димитров. и допълни, че от австрийска компания се интересуват от риболовен туризъм по южното Черноморие. С Бутуми, който е от другата страна на Черно море, ще възстановим контактите си в областта на туризма.
Според Крушкова във всички съседни държави се забелязва ръст на туристическия поток, като засилен интерес има от арабските държави.
„Трябва да привлечем китайските туристи, които ако дойдат в България, много ще я харесат“, убедена е Крушкова.
Вижте повече във видеото.