fallback

Рагин: Устойчивите резултати в туризма се постигат с реклама

Около 70 млн. лв. трябва да се заделят за реклама на туризма ни, пресметна председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация

11:01 | 20.02.17 г. 6
Автор - снимка
Редактор

Туристическият бранш и геополитиката имат равен принос в съживяването на интереса към България като дестинация през последните две години. Това заяви Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация пред Bloomberg TV Bulgaria.

Постигнахме добри резултати в туризма, но за да бъдат устойчиви те, трябва да се акцентира върху рекламата, смята той. По думите му няма добър туризъм без реклама.

Рагин направи сравнение между България и Хърватия като материална база. Адриатическата страна обаче заделя 100 млн. евро за реклама годишно, които се връщат в хазната стократно, подчерта той. Това е капацитетът, който можем да реализираме, ако си сравним часовника с новите тенденции, каза Рагин.

Около 70 млн. лв. трябва да се заделят за реклама на туризма ни, пресметна специалистът. И предложи България да покани най-добрите международни експерти по маркетинг и туроператори на дискусия за ноу-хау как да рекламираме туризма си, за да има възвращаемост. "Има много добри практики, които можем да използваме", каза Рагин.

Пътят не е да се рекламираме като нискобюджетна дестинация, категоричен е той. И обясни, че при ръст на доходите у нас, биха се повишили и цените на туристическите стоки и услуги, което би довело до по-висока добавена стойност. Рагин даде пример с Черна гора, която само за няколко години е извървяла този път и в момента реализира огромни приходи от туризъм.

Експертът призова за дебат за бъдещото развитие на туризма, а не за административни решения.

Още вижте във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:58 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още