„Квартален каталог” прави връзката между между кварталния бизнес и потребителите. За бизнеса това е популяризиране и сравнителна конкурентоспособност. За потребителите това решава един много досаден проблем – да могат да намерят даден малък бизнес, който се намира на една-две пресечки от тях.
Това съобщи в предаването “В развитие” на Bloomberg TV Bulgaria основателят на онлайн платформата “Квартален каталог” Запрян Ташев.
Той е категоричен, че с нея е осъществил идеята си малкият квартален бизнес да влезе в XXI век и бъде конкурентоспособен на големите вериги, като използва новите технологии.
“Има различни ситуации, в които човек има нужда да потърси най-близкия специализиран магазин или ателие”, посочи Ташев и даде пример с услугата, която понякога се налага да търсим от кварталния ключар.
Идеята на Ташев за създаване на безплатната платформа дошла заради многото брошури, които всеки получава в пощенската си кутия. Визията за нейното бъдеще е тя да се индентифицира като важен инструмент за популяризиране на малък и среден бизнес първо в София, а след това и в големите градове.
„На този етап каталогът е само в електронен вариант, защото хората все още са скептични, но във времето може да се появи и хартиен вариант“, представи плановете си младият предприемач.
Платформата покрива 14 софийски квартала – от “Бъкстон” до “Лозенец”, като в нея влизат “Яворов” и “Изгрев”.
Засега в нея присъстват 100 фирми.
„Има много салони за красота, магазини за плодове и зеленчуци, железарии“, поясни Запрян Ташев. В бъдеще електронният каталог ще се разшири с текстове за фирмите, които участват в каталога, ще има и повече снимки.
Сред проблемите, които вижда като пречка пред развитието на малкия бизнес, Ташев посочи, че той е „прекалено затворен в себе си и трудно може да се разрасне и да предприеме по-мащабни инициативи“.
„Мислил съм съвместно с УНСС да направим семинари, в които да се насочим към тази група, за да има повече предприемаческа култура“, казма Ташев.
Вижте повече във видеото