Онлайн платформа за проучвания, в която хората търсят и дават отговор според мнението си по различни въпроси, свързва потребителите. Analizator.bg прави това, което и социологическите агенции, но при тях се плаща, а платформата е достъпна за всички. Това коментира основателят на стартъпа Добрин Йорданов в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
“Отвъд чисто полезното, сайтът е основно развлекателен. Ако ти зададеш въпрос и отговориш на чужди въпроси, нашите алгоритми изчисляват какъв процент от твоите отговори са еднакви с тези на други хора”, поясни Йорданов.
Според него така „можеш да намериш други хора, които да мислят като теб и това е уникалната страна на създадената платформа“.
По думите му това е уникална социална медия и затова стартъпът е финалист на конкурса Rinker's Challenge #3.
„Този бизнес модел вече се налага в социалните мрежи чрез проекта, но проучванията могат да се използват от фирми, които да направят своите анализи. Ще правя социални кампании, които ще дадат друга гледна точка на обществото, за да могат хората да преценят къде точно те съществуват“, разкри част от намеренията си Йорданов.
За пример той даде дискусии по въпроса: Какво ще направи типичният българин, ако го засече кола на пътя.
„Ще получим интересна информация какви са нашите предразсъдъци и по какъв начин мислим“, убеден е създателят на Analizator.bg.
Към момента сайтът има около 400 потребители и над 20 хиляди дадени отговора.
Сега сайтът е в бета версия, но до края на март ще се изработи цялостен дизайн, информира Йорданов. Освен, че ще осъществява връзка между потребителите в бъдеще, проектът предвижда и таргетирана реклама от потенциални спонсори, както и награди за потребителите.
Йорданов разкри, че засега България е тестов пазар, но големите амбиции са стартъпът да пробие в страни като САЩ, Великобритания и Германия.
Вижте целия разговор във видеото