През миналата година транспортният морски сектор се консолидира, бяха обявени шест трансакции. От 16 глобални превозвача седем обявиха, че или ще се сливат, или ще придобиват други компании.
Това обяви Сьорен Скоу, главен изпълнителен директор на Moller-Maersk, в интервю за Bloomberg TV по време на икономическия форум в Давос, Швейцария.
На фона на забавеното възстановяване и понижените цени за превоз контейнерните линии в Азия очакват още консолидация след годината, в която се срина южнокорейската Hanjin Shipping и се реализира мегасделка между японски конкуренти.
Директорът на Moller-Maersk прогнозира, че цената на контейнерите зависи от търсенето и очаква малко понижение през годината, каквото е имало и през миналата.
“Това, което ще има значение за цените на товарните превози, е как превозвачите ще разположат капацитета си”, каза Сьорен Скоу.
Какви са перспективите пред корабната индустрия през 2017 година и стратегията на Maersk ще научите от интервюто: