В последните години потребителите са все по-загрижени какво слагат на трапезата си и търсенето на местни продукти се засилва. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Десислава Димитрова, координатор на Slow Food за България. Тя посочи, че виждаме често организирани фермерски пазари, тъй като се увеличават земеделците, които се опитват да преработят произведените продукти.
Малките производители не биха могли да зареждат всички магазини на една голяма търговска верига, но на местно ниво може да има партньорства, каза тя.
Десислава Димитрова смята, че производството на продукти със защитено географско указание като Горнооряховския суджук и розовото масло дават шанс за поминък на съответната общност.
Подготвя се регистрацията и на други типично български продукти, например странджански чай, куртовски розов домат, месо от автохтонната порода източнобалканска свиня, реселешки воден лук. Идентифицирани са около 30 продукта, чиято регистрация е в различна степен на готовност.
Днес производството на българско месо по никакъв начин не задоволява нуждите на населението заради драстичния спад на отглежданите животни в последните десетилетия, заяви Атанас Урджанов, председател на УС на Асоциацията на месопреработвателите.
Налага се да работим с вносни суровини, българските не достигат, допълни той.
Вижте още във видеото: