Железопътните инциденти като този в Хитрино се случват, когато се натрупат поредица от причини. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Марио Нинов от Федерацията на транспортните работници към КТ Подкрепа.
Той заяви, че причините за подобни катастрофи обикновено са четири - висока скорост, непозволена в определен участък, повреди по железния път или липса на части от него, външна намеса (тази версия по думите му е изключена при разследването за Хитрино) и състоянието на подвижния състав, който няма как да не се амортизира.
Нормативната база и изискванията в България са на ниво, каза Нинов. Той допълни, че железничарите, които осигуряват движението на влаковете, ходят на всеки четири години на изпити.
"Няма как да се случат толкова щети, ако всичко е било наред", допълни той.
Бившият транспортен министър Данаил Папазов се съгласи, че нормативната база е добра, но според него е необходима превенция. В повечето видове транспорт изискванията за безопасност са свързани с документация, но истинската превенция не се извършва така, каза той.
България трябва да вземе решение ще развива ли железопътен транспорт или не. Ако ще го развива, трябва да се заложи на ифраструктурата, която е в тежко състояние, каза той.
Вижте още във видеото: