Идеята търговските вериги да бъдат задължени да предлагат определен процент български стоки не помага на потребителите, заяви пред Bloomberg TV Bulgariа Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители“.
Той посочи, че това е политическа инициатива и няма голям смисъл от този тип регулация. „Българският картоф се познава отдалеч в супермаркета, защото не е мит. Трябва да си оправим производството, качеството да бъде приоритет“, препоръча той.
Ако потребителите купуват български продукти, ще стимулират българската икономика, коментира Ели Илиева от Българска асоциация "Биопродукти".
По повод очаквана проверка за това дали действително биопродуктите в магазините са такива, Богомил Николов каза, че на пазара има все повече специализирани магазини и в тях може да има както сертифицирани продукти, така и други, които потребителят приема на доверие за екологично чисти.
Според него обаче не трябва да се бърза с въвеждането на нови правила, тъй като секторът вече е регулиран. 10% от потребителите са много информирани по темата за биопродуктите, а останалите 90% са малко информирани и дори не се интересуват, смята Николов.
По повод по-високите цени на биопродуктите Ели Илиева коментира, че според нея е по-важно е потребителите да ядат по-малко, но качествени продукти, за да са здрави.
Един продукт може да се нарече биологичен, ако е сертифициран и на етикета му има номер на сертификата и общоевропейския зелен знак, подчерта тя.
Вижте още във видеото:
Можете да гледате още в сайта на Bloomberg TV Bulgariа.